7/1

nio timmar senare och telefonjävlen har såklart inte skakat än. troligtvis kommer den väl aldrig ge mig det nöjet heller. jag har suttit här hela kvällen och sneglat på den, ibland inbillat mig att den kanske blinkade till lite, men känt mig lika patetisk varje gång jag tittar efter.

"i think i need a new heart" sjunger stephen meritt i mina lurar och han kunde inte ha mer rätt. ett nytt hjärta skulle vara på sin plats, ett som inte gick och längtade och drömde så förbannat, ett som inte var så proppat med förhoppningar födda på popkulturens romantiserade bild av kärleken som känns ljusår längre bort än det mesta. kanske vore det bättre med ett hjärta som charlie fink. eller snarare den brist på hjärta han beskriver i "shape of my heart". men det bästa av allt vore kanske att sluta lyssna på popsångare och börja leva på riktigt istället. det var så längesen jag gjorde det bara, vet inte riktigt hur man gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0